تاییدیه آسانسور معلولان ۲۰ ایستگاه خط ۷ متروی تهران صادر شد

آخرین مطالب لرد

اسانسور معلولان

تاییدیه آسانسور معلولان ۲۰ ایستگاه خط ۷ متروی تهران صادر شد

کارشناس مدیریت فنی مهندسی متروی تهران گفت: استقرار گیت ویژه معلولان، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودی‌ها، آسانسور و پله برقی از فاکتورهای مناسب‌سازی ویژه معلولان در ایستگاه‌های مترو است که در تلاش هستیم در تمامی ایستگاه‌ها به تناوب و براساس مختصات آنها اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، زهرا فاتح درباره مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی تهران گفت: از سال ۹۹ که مناسب سازی ایستگاه‌های مترو ویژه ناتوانان ابلاغ شد، فاز اول بهره‌برداری از مناسب سازی ۳۴ ایستگاه کلید خورد.

وی ادامه داد: به همین منظور مناسب‌سازی یک ایستگاه در خط ۳، زیرگذر جناح، ۱۳ ایستگاه در خط ۶ که ایستگاه‌های لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر(عج) از این خط به تازگی افتتاح شده‌اند و ۲ ایستگاه در خط ۷ آغاز شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر۲۸ ایستگاه بالای ۹۵ درصد مناسب‌سازی شده است، اظهار کرد: ۶ ایستگاه خط ۶ و ۷ مترو حدود ۷۵ درصد بهسازی شده‌اند. 

کارشناس مدیریت فنی مهندسی متروی تهران با اشاره به فاکتورهای لحاظ شده در مساله مناسب‌سازی، تاکید کرد: ۶ اصل در پیشبرد این قضیه مطرح شدند. گسترش مسیر ویژه نابینایان یا همان نوار بساوایی از جمله این فاکتورها بود. در هر ایستگاه با یک ورودی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و با ۲ ورودی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نوار بساوایی گسترش پیدا کرده است. 

فاتح عنوان کرد: استقرار گیت ویژه معلولین، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودی‌ها، آسانسور و پله برقی از دیگر فاکتورهای مناسب‌سازی ویژه معلولان است. 

وی افزود: تأییدیه آسانسور ۲۰ ایستگاه خط ۷‌مترو نیز صادر و اخیرا آسانسور ایستگاه مهدیه نیز افتتاح شد. 

بر اساس گزارش سایت شهر، کارشناس مدیریت فنی مهندسی متروی تهران با بیان اینکه در خطوط جدید مترو طراحی‌های انجام شده و فاکتورهای متعددی در راستای مناسب‌سازی فضا دارد، گفت: راهرو، پله، میله‌های دستگرد، نورپردازی، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی ویژه معلولان از جمله این امور است. 

ایسنا

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *