تختخواب مناسب برای سالمندان

آخرین مطالب لرد

تختخواب مناسب برای سالمندان

تختخواب مناسب برای سالمندان

تختخواب مناسب برای سالمندان ویژگی هایی دارد که دانستن آن‌ها می تواند به ما کمک کند. داشتن خواب باکیفیت در هر سنی مهم و ضروری است، اما در سنین بالاتر مهم‌تر می‌شود. الگوی خواب شما و همچنین سلامتی و تحرک شما می‌تواند با افزایش سن تغییر کند. خوابیدن در تختخواب نامناسب در سنین بالا می‌تواند منجر به کیفیت پایین خواب و ناآرامی شود.

تختخواب قابل تنظیم راه‌حلی عالی برای سالمندانی است که از بدخوابی ناشی از تغییرات حرکتی یا مسائل سلامتی رنج می‌برند. تختخواب‌های قابل تنظیم موجب راحتی سالمندان می‌شود و از آن‌ها حمایت می‌کند، علاوه به مشکلات دیگر که با افزایش سن ایجاد می‌شود، کمک می‌کند. بااین‌حال، مهم است که بگوییم تختخواب‌های قابل تنظیم، تخت بیمارستانی یا مراقبتی نیستند. این نوع تخت‌ها برای کمک به نشستن یا بالا و رفتن از تخت، بالا و پایین می‌روند و برای برطرف کردن نیازهای مختلف ویژگی‌های خاصی دارند. استفاده از محافظ تخت یا حفاظ دور تخت که از محصولات تولیدی لرد است می‌تواند به افزایش ایمنی سالمندان کمک کند.

در این راهنما توضیح خواهیم داد که چگونه تختخواب‌های قابل تنظیم می‌توانند به سالمندان در خانه کمک کنند و مواردی ذکر می‌شود که باید در نظر بگیرید.

راحتی و حمایت از سالمندان

بیماری‌های مرتبط با سن مثل آرتروز که باعث درد و تورم مفاصل می‌شود، می‌تواند خوابیدن به پشت را دردناک و دشوار کند. تختخواب‌های قابل تنظیم برخلاف تختخواب‌های سنتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وضعیت قرارگیری بدن خود را به‌صورت الکتریکی تنظیم کنید تا راحت‌ و آسوده باشید و از حمایت خوبی برخوردار باشید.

شما می‌توانید به‌جای دراز کشیدن روی یک سطح صاف، تکیه‌گاهی مناسب برای خود تنظیم کنید تا فشار وارده بر ستون فقرات شما کاهش یابد. این قابلیت باعث می‌شود که شما راحت‌تر باشید و شرایط قرارگیری کمر در تختخواب بهتر و راحت‌تر باشد. بزرگ‌سالان 50 ساله و مسن‌تر به دلیل سایش مفصل و گرفتگی عضلانی در اثر افزایش سن کمردرد دارند، به همین دلیل درست و صحیح قرار گرفتن وضعیت بدن هنگام خواب می‌تواند تا حد زیادی درد آن‌ها را کاهش دهد.

طیف گسترده‌ای از تختخواب‌های قابل تنظیم سطوح مختلفی از قرارگیری بدن را فراهم می‌کنند، به همین دلیل این امکان وجود دارد تا موقعیت‌های مختلف را برای راحت خوابیدن یا راحت نشستن پیدا کنید. این مزیت برای افراد مسن که مدت‌زمان طولانی در رختخواب هستند، ایده آل است. برخی از تختخواب‌های قابل تنظیم این ویژگی را دارند که موقعیت موردنظر را با استفاده از کنترل دستی که دارند، ذخیره کنید. استفاده از این کنترل‌های دستی آسان است.

ورم افراد مسن را کاهش می‌دهد

تخت‌های قابل تنظیم برای افرادی که دچار ورم پا هستند، مفید است. افراد مسن اغلب بی‌حسی یا ورم بدن را تجربه می‌کنند که نشان‌دهنده گردش خون ضعیف آن‌ها است. تختخواب‌های قابل تنظیم پایه‌ی بالابرنده دارند که به هنگام بالا بردن زانو و پاها راحتی بیشتری برای افراد فراهم می‌کنند و گردش خون را بهبود می‌بخشند.

قرار دادن پاها بالاتر از سطح بدن به هنگام خوابیدن مزیت‌های زیادی دارد که شامل کاهش فشارخون، جلوگیری از ایجاد لخته خونی در مسیر عروق خونی اندام تحتانی و بهبود گردش خود در ساق پا می‌شود.

به مستقل ماندن سالمندان کمک می‌کند

انجام کارهای روزمره می‌تواند به‌طور چشمگیری برای سالمندان دشوار باشد، حتی کارهای ساده‌ای مثل راحت قرار گرفتن در تختخواب نیز می‌تواند دشوار باشد. انتخاب یک تختخواب قابل تنظیم به این معنی است که می‌توانید به‌طور مستقل و به‌راحتی فقط با لمس یک دکمه بنشینید یا دراز بکشید.

انجام این کار به تقویت روحیه و دلگرمی دادن به سالمندان کمک می‌کند و بسیار راحت‌تر از متکی بودن به یکی از عزیزان برای کمک گرفتن است. تختخواب‌های قابل تنظیم این امکان را فراهم می‌کند تا به‌راحتی و سادگی موقعیت آسوده را پیدا کنید.

کم‌تر بیدار شدن در شب

اختلال خواب و خستگی با افزایش بی‌اختیاری ادرار و مشکلات مثانه در ارتباط است. خوابیدن روی تختخواب قابل تنظیم به بدن کمک می‌کند تا خواب عمیق‌تری را تجربه کنید. فقط در خواب عمیق است که بدن به‌طور طبیعی یک هورمون طبیعی ترشح می‌کند که از بیدار شدن و نیاز به توالت در طول شب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، تختخواب‌های قابل تنظیم راه‌حلی عالی برای زوج‌های مسنی است که تخت مشترک دارند.

تخت‌های قابل تنظیم دونفره دارای دو تشک جداگانه است که به‌طور جداگانه کنترل می‌شوند. این ویژگی به هر فرد اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای شریک خود، تخت خود را کنترل و تنظیم کند.

یکی دیگر از مزیت‌های تخت‌های قابل تنظیم برای سالمندان کاهش خروپف است. خروپف معمولاً با افزایش سن بدتر می‌شود و بیشتر به دلیل تغییر داروها، از دست دادن کشش طبیعی ماهیچه‌ها؛ یا تغییرات هورمونی در زنان ایجاد می‌شود. بسیاری از تختخواب‌های قابل تنظیم دارای حالت ضد خروپف هستند که به‌آرامی سر را بالا می‌برد تا راه‌های هوا باز و خروپف کاهش یابد.

چگونه تخت قابل تنظیم برای سالمندان در خانه تهیه کنیم؟

انتخاب تخت برای خود یا اطرافیان می‌تواند تصمیم سختی باشد؛ اما با مشاوره و پاسخ به یک‌سری سؤالات تخصصی می‌توانید نیاز اصلی خود را بفهمید و با توجه به آن تخت موردنیاز خود را تهیه کنید. حتی بعضی از تولیدکنندگان یا فروشندگان امکان برقراری تماس ویدئویی را فراهم کردند تا افراد راحت‌تر باشند.

تختخواب‌های بیمارستانی برای سالمندان

تختخواب‌های بیمارستانی با تختخواب‌های قابل تنظیم بسیار متفاوت هستند. افراد مسن معمولاً برای پایین آمدن از ارتفاع یک‌تخت معمولی تلاش بسیار زیادی می‌کنند، بنابراین انتخاب تخت بیمارستانی راه‌حل ایده‌آلی است. بدن ما با افزایش سن آسیب‌پذیرتر می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شود. تخت‌های بیمارستانی محیط خواب ایمنی را برای سالمندان فراهم می‌کنند و می‌توانند به حفظ استقلال آن‌ها کمک کنند.

بالا و پایین رفتن راحت‌تر در رختخواب

تخت‌‌های مراقبتی بیمارستانی قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که امکان بالا رفتن یا پایین آمدن از تخت را فراهم می‌کنند. پایین آوردن تخت باعث می‌شود تا افراد مسن و کسانی که محدودیت تحرکی دارند راحت‌تر به رختخواب بروند و یا از آن خارج شوند. چرخاندن پاها در رختخواب می‌تواند برای افراد مسن دشوار باشد، اما با داشتن تخت‌ بیمارستانی می‌توانید ارتفاع عالی و مناسب خود را مشخص کنید.

در همین حال، سالمندانی که پرستار دارند، تخت‌های بیمارستانی می‌تواند تا حد زیادی کارهای آن‌ها را آسان کند. تخت‌ می‌تواند با استفاده از تنظیم ارتفاع تا سطح کمر پرستار بالا برود تا ارائه خدمات آسان‌تر شود. همچنین فشار وارده روی کمر به خاطر خم شدن روی تخت را کاهش می‌دهد. بسیاری از تخت‌های بیمارستانی دارای ارتفاع‌های متنوعی هستند.

حمایت‌کننده و راحت

سالمندانی که در تقلا برای پیدا کردن جای راحت در تختخواب فعلی خود هستند با خرید تخت بیمارستانی از ویژگی‌ و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. بالا بردن تکیه‌گاه و ساق پا این امکان را فراهم می‌کند تا افراد به‌راحتی بنشینند و از وضعیت قرارگیری بدن به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین موقعیت‌های بهتری را برای قرارگیری بدن فراهم می‌کند تا فشار کاهش یابد، این ویژگی به‌طور خاص برای افرادی که ممکن است برای طولانی‌مدت در رختخواب باشند، مفید است. تخت‌های بیمارستانی مزیت‌های خاصی مانند حالتی که بدن روی سطح شیب‌دار با زاویه 45 درجه خوابیده باشد و سر پایین‌تر از دیگر اعضا قرار بگیرد و خلاف زاویه 45 دارند که برای افراد مبتلابه مشکلات گردش خون یا تنفسی مفید است.

فراهم کردن ارتفاعی ایمن برای داشتن خوابی راحت

بیش از نیمی از افراد 80 ساله و بالای 80 سال حداقل یک‌بار در سال از روی تختخواب سقوط می‌کنند. خطر سقوط از تختخواب در افراد مسن افزایش می‌یابد. حتی کوچک‌ترین زمین خوردن می‌تواند باعث آسیب شود. تختخواب بیمارستانی برای کمک به جلوگیری از زمین خوردن و به حداقل رساندن آسیب در صورت زمین خوردن طراحی‌شده است. تختخواب‌های بیمارستانی کم ارتفاع یا تختخواب‌هایی که به سطح زمین بسیار نزدیک هستند، ارتفاع ایمن و مناسب را برای خوابیدن سالمندان فراهم می‌کنند. همان‌طور که از نام این تختخواب‌ها مشخص است، ارتفاع آن‌ها تا سطح زمین بسیار کم است و ارتفاع مناسبی را برای داشتن خوابی ایمن فراهم می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های تختخواب‌های بیمارستانی داشتن حفاظ جانبی است. تختخواب‌های دارای حفاظ جانبی ارتفاع بیشتری را فراهم می‌کنند، زیرا نرده‌های آن مانع از سقوط کردن و زمین خوردن می‌شود.

تصمیم‌گیری در مورد تختخواب بیمارستانی در خانه

انتخاب بهترین تخت برای سالمندان می‌تواند کیفیت زندگی شما را افزایش دهد. اگر فرد دارای شرایط پزشکی خاص یا محدودیت حرکتی باشد، تخت‌های بیمارستانی انتخابی عالی محسوب می‌شوند و می‌توانند به‌راحتی بالا و پایین بروند. این تخت‌ها فضای خواب ایمنی را برای سالمندان آسیب‌پذیر فراهم می‌کنند و به مستقل ماندن آن‌ها کمک می‌کنند.

تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های قابل تنظیم هر دو راحتی و آسایش را فراهم می‌کنند و همچنین به حفظ استقلال فرد کمک می‌کنند، شما باید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

این مطلب را با کمک ابزار زیر برای دوستان خود بفرستید

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *