دستگیره کمکی در حمام معجزه می‌کند

آخرین مطالب لرد

دستگیره کمکی در حمام

دستگیره کمکی در حمام معجزه می‌کند

با افزایش سن، بدن ضعیف‌تر می‌شود، تا جایی که حتی انجام کارهای ساده‌ای مثل نشستن و ایستادن دشوارتر می‌شود؛ چرا که بدن توانایی قبل را ندارد و افراد برای انجام مستقلانه کارهای خود به وسایل کمکی مثل دستگیره کمکی نیاز دارند. این موضوع در افراد دارای معلولیت هم صدق می کند. مناسب سازی کاری ارزان نسبت به هزینه های مربوط به عواقب مناسب سازی نکردن به حساب می آید. هزینه های مربوط به آسیبی که به افراد مخصوصا سالمندان وارد می شود جبران ناپذیر است.

استفاده از دستگیره کمکی برای چه افرادی مفیدتر است؟

تقریبا همه می‌توانند به کمک دستگیره کمکی، ایمنی بیشتری را به خصوص در محیط‌های پرخطری مانند حمام تجربه کنند. اما با این وجود این وسیله برای افرادی که دارای معلولیت هستند، سالمندانی که محدودیت‌های حرکتی دارند، افراد مبتلا به پارکینسون و یا دیگر افرادی که در حفظ تعادل خود مشکل دارند بسیار مفیدتر است و آن‌ها را از خطرات و آسیب‌ها ایمن نگه می‌دارد.

لزوم استفاده از دستگیره کمکی در حمام

حمام کردن برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند به ویژه سالمندان و افراد کم‌توان، می‌تواند دشوار و یا حتی خطرناک باشد. چرا که کف حمام چه چوبی باشد و چه با کاشی پوشیده شده باشد، با ریختن آب لیز می‌شود و باعث می‌شود که این افراد تعادل خود را از دست بدهند و آسیب ببینند.

علاوه بر این، شیوع افتادن و از دست دادن تعادل در حمام و صدمات ناشی از آن در سالمندان و افراد دارای معلولیت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم بالا است؛ بنابراین نصب دستگیره‌های کمکی به منظور پیشگیری از این اتفاقات، کمک‌کننده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای نصب دستگیره کمکی در حمام

از آن جایی که داشتن تعادل به خصوص در حمام مسئله بسیار مهمی است، در ادامه به برخی از مزایای اصلی نصب دستگیره کمکی می‌پردازیم:

  • افزایش ثبات، راحتی و اعتماد به نفس

افرادی که نگران از دست دادن تعادل خود هستند معمولا اعتماد به نفس ندارند و با هر قدمی که برمی‌دارند نگران زمین خوردن هستند، به خصوص اگر در گذشته تجربه زمین خوردن را داشته باشند. حمام‌ها به دلیل خیس و لغزنده بودن، فضای کوچکی که دارند و وجود لبه‌های تیز، یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای افراد کم‌توان است. از این رو نصب دستگیره‌های کمکی کنار دوش، کنار توالت فرنگی، کنار وان و یا هر جای دیگری در محیط حمام، می‌تواند به این افراد کمک کند تا با راحتی و اطمینان بیشتری حمام کنند. مثلا با وجود یک دستگیره کمکی، افراد کم‌توان می‌توانند هنگام نشستن، برخاستن و یا لباس پوشیدن، به عنوان تکیه‌گاه از دستگیره استفاده کنند و تعادل‌شان را حفظ کنند.

  • جلوگیری از افتادن

بیرون آمدن از حمام حتی برای افرادی که محدودیت‌های حرکتی ندارند، ممکن است گاهی خطراتی به همراه داشته باشد و افراد لیز بخورند. از آن جایی که زمین خوردن در دراز مدت منجر به عواقب جدی می‌شود، با نصب یک دستگیره کمکی در حمام می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. دستگیره‌های کمکی بسیار قوی‌تر و محکم‌تر از میله‌هایی هستند که حوله را به آن‌ها آویزان می‌کنند و وزن شما را تحمل می‌کنند، بنابراین حتی اگر تعادل خود را از دست بدهید، با گرفتن دستگیره کمکی می‌توانید تعادل خود را به دست آورید و از زمین خوردن و آسیب‌های جدی ناشی از آن جلوگیری کنید. افرادی که محدودیت‌های حرکتی دارند و تنها در خانه زندگی می‌کنند، با این راهکار می‌توانند با امنیت بیشتری حمام کنند.

  • زندگی مستقلانه

یکی از نگرانی‌های افراد با محدودیت‌های حرکتی، یعنی سالمندان و افراد دارای معلولیت این است که نمی‌توانند مستقل زندگی کنند و حتی در انجام کارهایی مانند حمام رفتن، دستشویی رفتن و بیرون رفتن به کمک نیاز دارند. با این حال نصب دستگیره کمکی در حمام می‌تواند زندگی مستقلانه را برای این افراد فراهم آورد و اعتماد به نفسشان در این که کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهند افزایش می‌یابد. هرچه این افراد مستقلانه‌تر زندگی کنند، وضعیت روانی‌شان بهتر می‌شود و فعالیت بدنی‌شان نیز به مرور محدود نمی‌ماند.

آسیب‌های ناشی از عدم نصب دستگیره کمکی

طبق گفته CDC، سالانه بیش از ۱.۵ میلیون بزرگسال سالخورده به دلیل آسیب‌های ناشی از افتادن، از مراقبت‌های اورژانسی کمک می‌گیرند و زمین خوردن شایع‌ترین علت بستری شدن در بیمارستا‌ن‌ها و حتی علت اصلی صدمات کشنده است در افراد کم‌توان است.

لیز خوردن به خصوص در حمام که زمین خیس و لغزنده دارد، موجب صدمات جدی از جمله خراش‌های جزئی، کبودی، شکستگی استخوان، آسیب نخاعی و یا حتی آسیب مغزی می‌شود. بنابراین نصب دستگیره کمکی یک تغییر ساده است که می‌تواند به راحتی از این حوادث جلوگیری و ایمنی و سلامت شما را حفظ کند.

دستگیره کمکی در حمام
دستگیره کمکی در حمام

آمار زمین خوردن در حمام

طبق آماری که از ایالات متحده آمریکا در دست است، شایع‌ترین صدمات ناشی از لیز خوردن و افتادن، هنگام حمام کردن است یعنی سالانه حدود ۲۳۵ هزار نفر؛ که ۲.۲٪ از آسیب‌ها هنگام وارد شدن و ۹.۸٪ هنگام بیرون آمدن از حمام اتفاق می‌افتد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در افراد بالای ۶۵ سال، سالانه حدود ۶۰٪ از مراجعه به اورژانس بیمارستان به دلیل زمین خوردن است و بیش از ۵۰٪ مرگ‌ومیرها مربوط به صدمات ناشی از افتادن است یعنی تقریبا مرگ ۹۵۰۰ سالمند و از بین زمین خوردن‌ها، ۸۰٪ از آن‌ها در حمام رخ می‌دهد.

این حقیقت را نادیده نمی‌گیریم که زمین خوردن در حمام برای سالمندان و افراد کم‌توان بیشتر اتفاق می‌افتد، اما باید این را نیز بدانیم که در کل فرایند حمام کردن برای همه سنین خطراتی در پی دارد.

مناسب‌ترین نوع دستگیره کمکی برای حمام

اگر قصد خرید دستگیره کمکی دارید بهتر است قبل از خرید نکاتی از آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • دستگیره‌های کمکی در مدل‌ها و جنس‌های مختلفی تولید شده است. قبل از خرید تفاوت بین آن‌ها را بدانید و اطلاعات کافی در این باره داشته باشید که کدام مدل برای چه محیطی بهتر است. به عنوان مثال بهتر است برای مکان‌های خیس و مرطوب مثل حمام، استخر، دستشویی و… که دائم با آب در تماس هستند از دستگیره‌های کمکی از جنس استیل استفاده کنید تا زنگ نزند و مدت زمان بیشتری برایتان عمر کند.
  • همچنین در نظر داشته باشید محصولی که انتخاب کرده‌اید تا چقدر وزن را تحمل می‌کند؛ یک دستگیره کمکی خوب باید بتواند تا ۱۱۴ کیلوگرم وزن را تحمل کند. البته در رابطه با این موضوع، حتما نحوه نصب آن را مطالعه کنید، چرا که اگر در نصب آن اشتباه کنید ممکن است خوب جا نیفتد و نتواند به خوبی وزن موردنظرتان را تحمل کند، بنابراین هنگام استفاده می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

خرید دستگیره کمکی

اگر با خواندن این مطلب فکر می‌کنید شما هم نیاز دارید که برای ایمنی بیشتر یک دستگیره کمکی در حمام‌تان نصب کنید، پیشنهاد ما برای خرید دستگیره کمکی استیل، سایت لرد است که در زمینه محصولات توانبخشی فعالیت می‌کند.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *