شرکت لرد

راهنمای نصب درست دستگیره‌های کمکی

آخرین مطالب لرد

نصب درست دستگیره کمکی

راهنمای نصب درست دستگیره‌های کمکی

راهنمای نصب درست دستگیره‌های کمکی به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتر و درست‌تر از دستگیره‌های کمکی استفاده کنید. این مطلب تمام اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. هرسال هزاران نفر فرد دارای معلولیت یا سالمند به دلیل سرخوردن در حمام و سرویس بهداشتی دچار آسیب می‌شوند. بسیاری از افراد این موضوع را عادی و غیرقابل‌پیش‌بینی در نظر می‌گیرند. درحالی‌که نصب درست دستگیره کمکی می‌تواند از بروز خسارت‌های جسمی و مادی جلوگیری کند.

واقعیت را فراموش نکنیم!

ما در شرکت لرد به‌عنوان محبوب‌ترین ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات و لوازم جانبی سرویس بهداشتی اعتقادداریم که دستگیره‌های کمکی برای ایمنی حمام‌ها ضروری هستند. بازسازی و مناسب‌سازی حمام باوجود دسترسی به مدل‌ها و رنگ‌های مختلف و به‌روز، تصمیمی آسان و هوشمندانه است. نصب درست دستگیره‌های کمکی موضوع بسیاری مهمی است که ما در شرکت لرد دغدغه آن را داریم. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم باید نکات مهمی را در این رابطه بیان کنیم.

دستگیره‌های کمکی مخصوص سالمندان است؟

استفاده از دستگیره‌های کمکی به‌منظور ایمن‌تر کردن سرویس بهداشتی فقط و فقط مختص سالمندان نیست. کودکان، زنان باردار و هر شخصی که دچار مشکل حرکتی است یا در دوران نقاهت به سر می‌برد می‌تواند از دستگیره‌های کمکی در سرویس بهداشتی بهترین استفاده را ببرد.

به‌طورکلی، هر یک از اعضای خانواده در مقطعی از زندگی خود از سرخوردن در حمام و سرویس بهداشتی می‌ترسند. این مطلب را بخوانید تا نکات لازم برای نصب دستگیره‌های کمکی را رعایت کنید و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

نکات لازم برای حمام و نصب دستگیره‌های کمکی برای آن

بهترین مکان برای نصب دستگیره‌های کمکی در سرویس بهداشتی کجاست؟

پاسخ کوتاه به این سؤال این است: هر قسمتی از سرویس بهداشتی که بیشترین استفاده را ازآنجا دارید! اما برای نصب دستگیره‌های کمکی، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید از آن پیروی کنید. طول دقیق دستگیره‌های کمکی و ارتفاعی در استانداردها آمده از طریق کدهایی تعیین می‌شود، بنابراین اگر در حال طراحی سرویس بهداشتی برای بیماران حرکتی یا سالمندان هستید، حتماً این راهنما را مطالعه کنید.

نیازهای ایمنی حمام را در نظر بگیرید

دستگیره‌های کمکی را می‌توان در هرجایی که احساس می‌کنید برای پایداری و ثبات به کمک نیاز دارید، نصب کنید. می‌توانید آن‌ها را در فضای پیرامون دوش یا در اطراف وان و یا در کنار توالت نصب کنید. نصب در جهت‌های عمودی، افقی و مورب همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

  • نصب عمودی دستگیره کمکی در نزدیکی لبه‌ی بیرونی دوش یا جلوی توالت فرنگی ایجادکننده‌ی تعادل و ثبات است.
  • دستگیره‌های کمکی در کنار فضای توالت و دیوارهای نزدیک دوش یا وان بسیار کاربردی هستند.
  • دستگیره‌های L شکل یا دستگیره‌های صاف که در گوشه‌های دیوار نصب‌شده‌اند به کاربران این امکان را می‌دهد تا پایداری و ثبات خود را در ارتفاع‌های گوناگون حفظ کنند. این نوع دستگیره‌ها معمولاً همراه با صندلی‌های مناسب برای دوش گرفتن استفاده می‌شوند.

به هنگام نصب دستگیره‌ی کمکی برای دوش از مهارکننده‌های بیشتری استفاده کنید

ایمن‌ترین نوع دستگیره‌های کمکی برای ایمنی سرویس بهداشتی از دستگیره‌هایی استفاده می‌کنند که به دیوار پیچ و مهره می‌شوند. با توجه به طول دستگیره‌های کمکی که می‌تواند از 76 تا 154 سانتی‌متر متغیر باشد. به خاطر داشته باشید که باید به‌درستی بین پیچ و مهره و دیوار وصل شوند، بدین ترتیب دستگیره‌های کمکی با ایمنی کامل نصب می‌شوند.

راهنمای نصب دستگیره کمکی لرد

هیچ‌گاه از جاحوله‌ای به‌جای دستگیره کمکی استفاده نکنید!

جاحوله‌ای و جاصابونی برای تحمل کردن وزن طراحی نشده‌اند و هرگز نباید جایگزینی برای دستگیره‌های کمکی باشند. اگر درحالی‌که حاضر شما یا یکی از دوستانتان از جاحوله‌ای یا جاصابونی برای برقراری تعادل و ثبات به هنگام وارد شدن یا خارج شدن از وان استفاده می‌کنید، این مطلب را برای او ارسال کنید تا با کسب آگاهی از بروز آسیب به خود جلوگیری کند.

ارتفاع دستگیره‌های کمکی و الزامات نصب

راهنمای نصب دستگیره کمکی به شما اطلاعات مفیدی در رابطه با ماهیت دستگیره کمکی می‌دهد. ارتفاع نصب بعد از نصب ایمن و محکم دستگیره‌ها اهمیت دارد. برای نصب دستگیره‌ها یک محدوده اعلام می‌شود و بهتر است خارج از محدوده اعلام‌شده کار نصب را انجام ندهید.

  • دستگیره‌های کمکی افقی باید در ارتفاع 83 تا 91 سانتی‌متر از سطح زمین نصب شوند.
  • قسمت پایینی دستگیره کمکی باید 100 سانتیمتر تا 104 سانتی‌متر از کف زمین فاصله داشته باشد.
  • مراقب موانعی مانند طاقچه‌ی پنجره یا صندلی توالت فرنگی باشید. حداقل 4 سانتی‌متر فضای باز زیر دستگیره‌ی کمکی و 30 سانتی‌متر بالای آن در نظر بگیرید.

برای نصب دستگیره‌های کمکی برنامه‌ریزی کنید و حتماً این راهنمای نصب دستگیره را مطالعه و برای دوستان خود ارسال کنید؛ زیرا شخصی‌سازی نصب دستگیره‌های کمکی با کمی برنامه‌ریزی، آسان است. با اضافه کردن مسدودکننده‌های مناسب در پشت دیوارها و استفاده از دستگیره‌های پیچ و مهره‌دار و پیروی از دستورالعمل‌ها و قوانین به‌راحتی می‌توانید ایمنی سرویس بهداشتی خود را تضمین کنید.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *