شرکت لرد

مناسب‌سازی خانه چگونه یک سرمایه‌گذاری است؟

آخرین مطالب لرد

مناسب‌سازی خانه

مناسب‌سازی خانه چگونه یک سرمایه‌گذاری است؟

مناسب‌سازی خانه یک سرمایه‌گذاری کاملاً ارزان است. زمین خوردن در میان افراد مسن (سن ≥ 65) یک مسئله رایج و پرهزینه است. اطلاع از محل‌های مستعد برای زمین خوردن می‌تواند راهبردهای پیشگیری را مشخص کند. برای تعیین محل‌های پر ریسک که منجر به مراجعه به بخش اورژانس (ED) در بین افراد مسن می‌شود یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در دوران سالمندی است.

چند درصد از سالمندان در خانه آسیب می‌بینند؟

بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در امریکا 71 درصد از افتادن‌های افراد سالمند بالای 65 سال در خانه منجر به مراجعه به اورژانس شده است. مردان بیشتر از زنان در معرض افتادن قرار داشتند. رایج‌ترین مکان برای سقوط در خانه اتاق‌خواب، حمام و پله‌ها بود. اکثر زمین خوردن‌هایی که منجر به ویزیت ED در میان افراد مسن‌تر می‌شود، در داخل خانه رخ می‌دهد و بر اساس جنس و سن متفاوت است.

دو مطالعه با هدف ارزیابی محل آسیب‌های سقوط منجر به مراجعه به بیمارستان انجام شد. هر دو مطالعه نشان دادند که آسیب‌های ناشی از سقوط که افراد مسن‌تر را راهی بیمارستان کرد، در مقایسه با مکان‌های عمومی بیشتر در خانه‌هایشان رخ می‌دهد.

هرسال از هر 4 فرد مسن 1 نفر در خانه زمین می‌خورد و سقوط می‌کند. البته همه زمین خوردن‌ها منجر به آسیب نمی‌شوند، هرساله در امریکا تقریباً 3 میلیون سالمند به دلیل آسیب‌های ناشی از سقوط در بخش اورژانس (ED) ویزیت می‌شوند، بیش از 950000 نفر درنتیجه این آسیب‌ها در بیمارستان بستری می‌شوند و بیش از 32000 نفر به دلیل شدت جراحت می‌میرند. از سال 2009 تا 2018، میزان مرگ‌ومیر ناشی از زمین خوردن در خانه حدود 30 درصد افزایش‌یافته است.

چه طور از افتادن سالمندان در خانه جلوگیری کنیم؟

افتادن سالمندان قابل‌پیشگیری است. استراتژی‌های مبتنی بر شواهد وجود دارد که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند برای کاهش خطر سقوط در بیماران مسن خود به‌کارگیرند. اطلاع از محل‌های پر ریسک می‌تواند کمک کند تا مناسب‌سازی خانه سالمندان اصولی انجام شود. به‌عنوان‌مثال، برای زمین خوردن در داخل خانه، تغییرات خاصی در خانه مانند نصب دستگیره سالمندی در حمام، برداشتن قالیچه‌های کوچک در فضاهای نشیمن می‌تواند از بروز هزینه‌های بعدی جلوگیری کند.

محل‌های پر ریسک در خانه کجاها هستند؟

بر اساس آمارهای موجود بیشتر زمین خوردن‌ها در اتاق‌خواب و پله‌های خانه اتفاق می‌افتد و در مرحله بعدی سرویس بهداشتی و حمام از دیگر محل‌های پر ریسک هستند. میزان زمین خوردن زنان در آشپزخانه بیشتر از مردان است.

اتاق‌خواب را چه طور مناسب‌سازی کنیم؟

استفاده از محافظ تخت استاندارد برای افراد سالمند می‌تواند از بروز آسیب به فرد جلوگیری کند. نصب دستگیره سالمندی یا دستگیره کمکی در کنار کمد و یا محل‌هایی که فرد سالمند ممکن است مدت‌زمان بیشتری را در آنجا سپری کند ضروری است. قالیچه‌های کوچک و یا پادرهای سر را از اتاق جمع کنید و بهتر است از موکت یا فرش با ترمز فرش مطمئن استفاده کنید.

مناسب‌سازی سرویس بهداشتی چگونه است؟

در وب‌سایت لرد حتماً دستورالعمل نصب دستگیره‌های کمکی را مطالعه کنید. دستگیره‌های کمکی در کنار استفاده از نوارهای ضد لغزش کمک می‌کنند فرد سالمند بتواند در مواقع لزوم تعادل خود را حفظ کنند.

منبع

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *