محافظ کنار تخت چیست؟

آخرین مطالب لرد

محافظ کنار تختی

محافظ کنار تخت چیست؟

محافظ کنار تخت، وسیله مهمی برای ایمنی افرادی است که تعادل یا قدرت کمی دارند. معلولین و سالمندان برای خوابیدن و بلند شدن از روی تخت به کمک و محافظ نیاز دارند. محافظ تخت باعث می‌شود خطر افتادن از روی تخت و آسیب دیدن به حداقل برسد. این محافظ‌ها را می‌توان در کنار تخت‌های یک‌نفره یا دونفره وصل کرد. شرکت لرد تولیدکننده محافظ کنار تخت است که در بخش محصولات لرد می‌توانید بیشتر با این محصول مناسب برای مناسب‌سازی اتاق‌خواب و خانه استفاده کنید.

محافظ کنار تخت برای چه افرادی مناسب است؟

این محافظ‌ها برای کودکان، افراد سالمند، افراد دارای معلولیت و افرادی که به دلیل بیماری، دوره بهبود خود را می‌گذرانند مناسب‌ است. در مناسب‌سازی خانه داشتن محافظ کنار تختی بسیار اهمیت دارد که عموماً مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

محافظ کنار تخت چگونه به افراد کمک می‌کند؟

ازآنجایی‌که سالمندان و افراد دارای معلولیت در تحرک خود دچار مشکلاتی هستند، این وسیله به افراد کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر بنشینند، از رختخواب بلند شوند، در طول شب از روی تخت نیفتند، بدون کمک دیگران جابه‌جا شوند و با خیال راحت‌تر تکان بخورند چرا که با وجود محافظ کنار تخت، افراد امنیت بیشتری دارند و در برابر خطر افتادن ایمن هستند.

محافظ کنار تخت برای کودکان

کودکان تا ۵ سالگی به محافظ کنار تخت نیاز دارند.

برای جلوگیری از خطر افتادن نوزادان چند توصیه می‌شود:

  • از محافظ کنار تخت استفاده شود.
  • تخت کودک باید در هر طرف حفاظ داشته باشد و هر حفاظ باید محکم شود.
  • فرزندتان نباید تنها بخوابد.

آمار افتادن افراد از روی تخت خواب

تعداد دقیق افراد و میزان آسیب ناشی از سقوط از تخت ثبت نشده است، اما آماری برای نشان دادن مجروحان و مرگ‌ومیر ناشی از سقوط وجود دارد. این سقوط ممکن است افتادن از روی ویلچر، صندلی، در حالت ایستادن و بله، حتی افتادن از روی تخت باشد.

سیستم اطلاعات خدمات بهداشت ملی بریتانیا گزارش می‌دهد که بین مارس 2010 تا فوریه 2011، 20 هزار نفر به دلیل افتادن از تخت خود مجروح شده‌اند. این صدمات برای افراد مسن مطمئناً می‌تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ شود. بسیاری از این مرگ‌ومیرها و جراحات، با نرده کنار تخت یا سایر وسایل ایمنی قابل‌پیشگیری است. این وسایل برای جلوگیری از افتادن افراد از تخت خواب بر روی زمین طراحی‌شده‌اند. اما باید بدانید که این محافظ‌ها برای همه افراد مناسب نیست. مثلاً فردی که هیچ کنترلی بر حرکات بدن خود ندارد، می‌تواند به‌راحتی در نرده‌های محافظ تخت گیر کند و به خود آسیب برساند.

افرادی که بیشتر در معرض خطر افتادن هستند

عموماً اعتقاد بر این است که خطر افتادن در گروه‌های سنی 65 سال به بالا افزایش می‌یابد. البته خطر آسیب بسته به شرایط پزشکی می‌تواند افزایش یابد. بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری (CDC) تقریباً 36 میلیون سالمند سالیانه زمین می‌خورند و 32000 نفر از این افراد درنتیجه صدمات ناشی از زمین خوردن جان خود را از دست می‌دهند و بیشتر این مرگ‌ومیرها به دلیل ضربه به سر است.

آسیب‌های ناشی از افتادن از تخت خواب

در صورت نداشتن نرده کنار تخت خواب صدمات ناشی از سقوط که هنگام افتادن از تخت رخ می‌دهد. افتادن از تخت می‌تواند منجر به انواع آسیب‌ها شود، از کبودی و خراش جزئی تا آسیب‌های جدی‌تر. شدت آسیب به این بستگی دارد که هنگام سقوط چقدر از زمین فاصله داشتید، چگونه افتادید، و اینکه آیا به وسیله‌ای برخورد کردید یا نه.

  • آسیب‌های سر جدی‌ترین نوع آسیبی است که ممکن است در اثر زمین خوردن ایجاد شود. زمانی که فردی می‌افتد، سر او ممکن است به جسم سختی بخورد و باعث شکستگی جمجمه شود که می‌تواند منجر به آسیب مغزی شود. آسیب مغزی نیز می‌تواند بسیار جدی باشد و حتی منجر به مرگ شود.
  • سقوط همچنین یکی از دلایل اصلی شکستگی لگن است. شکستگی‌های لگن می‌توانند بسیار دردناک باشند و برای رفع آن‌ها نیاز به جراحی دارند. در برخی موارد، افراد ممکن است دیگر نتوانند پس از شکستگی لگن راه بروند.
  • سقوط همچنین می‌تواند باعث شکستگی استخوان شود. برای افراد مسن‌تر، بهبودی استخوان‌های شکسته ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

افرادی که ماهیچه‌ها و تعادل ضعیفی دارند، ممکن این اتفاقات را بیشتر از بقیه تجربه کنند.

اقداماتی جهت کاهش خطر افتادن از تخت خواب

  • نصب محافظ کنار تخت در یک یا دو طرف تخت
  • قرار دادن نوار ضد لغزش روی زمین در کنار تخت
  • استفاده از تختی مناسب با قد افراد
  • استفاده از نور شب برای کمک به دیدن در تاریکی

دلایل خرید محافظ کنار تخت

به‌طورکلی افراد به ۲ دلیل به خرید محافظ کنار تخت فکر می‌کنند:

  • برای کاهش خطر افتادن از تخت
  • برای مستقل شدن و انجام دادن کارهای خود، بدون نیاز به کمک دیگری

خرید محافظ کنار تخت

شرکت لرد یک تولیدکننده درزمینهٔ تجهیزات توان‌بخشی و مناسب‌سازی است که انواع مختلفی از محافظ‌های کنار تخت را تولید می‌کند. قبل از خرید این نکته را در نظر داشته باشید که هر نوع محافظی برای هر فردی مناسب نیست، به همین دلیل باید در خرید خود دقت کنید.

مریم حاتمی- تهیه شده در مجموعه لرد

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *