شرکت لرد

مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری

آخرین مطالب لرد

مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری

مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری

مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری موضوعی است که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. مناسب‌سازی عموماً فرصت کسب تجربه و حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت را فراهم می‌کند. دنیای بازی‌های کامپیوتری اما معمولاً برای افراد غیر معلول طراحی‌شده‌اند و بسیاری از افراد معلول که در دست‌ها دارای معلولیت هستند فرصت بازی کردن را ندارند. در این گزارش که چند روز پیش خبرساز شد به موضوع مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری می‌پردازیم. ایکس باکس با معرفی دسته بازی جدید گامی در جهت فرصت برابر برای افراد دارای معلولیت برداشت!

دسته بازی مناسب‌سازی شده ایکس باکس

دسته بازی Proteus Xbox یک گیم پد مناسب‌سازی شده است که از مکعب‌های مدولار ساخته شده است. این دسته بازی گزینه‌های ورودی قابل تنظیم را برای بازیکنان دارای معلولیت فراهم می‌کند. Xbox در حال گسترش ردپای دسترسی‌پذیری خود با Proteus Controller است، یک گیم پد مدولار که توسط شرکت نوپای محیطی Byowave به‌عنوان بخشی از برنامه Designed for Xbox ایجادشده است. کنترلر پروتئوس متشکل از گروهی از مکعب‌های اندازه کف دست است که می‌توانند در پیکربندی‌های مختلف به یکدیگر متصل شوند، با صفحه‌های قابل تعویض که شامل دکمه‌های کنترل‌کننده استاندارد، میله‌های آنالوگ و یک پد جهت‌دار هستند. این بدان معناست که بازیکنان می‌توانند کنترلر پروتئوس را برای استفاده به روش‌های جداگانه تنظیم کنند: در یکدست، صاف روی دسکتاپ، به‌عنوان بخشی از یک گیم‌پد سنتی با دسته‌های کف دست، متصل به جوی استیک و سایر تنظیمات.

دسته بازی مناسب سازی شده چقدر قیمت دارد؟

دسته بازی Proteus هم‌اکنون باقیمت تخفیف خورده 255 دلار برای پیش‌خرید در دسترس است. انتظار می‌رود در پاییز برای کاربران متقاضی ارسال شود. کیت کامل شامل دو مکعب، دو مکعب آنالوگ (با حسگرهای جلوه هال)، یک نیم مکعب و دو فاصله گیر، به‌علاوه لوازم جانبی قابل تعویض است. یک D-pad، ماشه سمت چپ، ماشه سمت راست، دو گزینه تک دکمه، یک الماس XYAB، یک استیک آنالوگ کوچک وجود دارد. همچنین دارای دسته‌های چپ و راست برای ایجاد یک گیم پد سنتی، و سوکت و روکش دوشاخه‌ای است که هیولای آبی بامزه Byowave را نشان می‌دهد. یک کابل شارژ USB-C و دانگل بلوتوث در بسته‌بندی موجود است.

همان‌طور که دکمه هوم داخلی Xbox نشان می‌دهد، کنترلر پروتئوس توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و در زمان راه‌اندازی فقط با Xbox Series X/S، Xbox One و Windows 10 و 11 کار می‌کند.

طراحان پروتئوس می‌گویند: «برای ما بسیار مهم است که مجوز رسمی با شرکت‌های کنسولی داشته باشیم تا از تجربه کاربری یکپارچه اطمینان حاصل کنیم و بتوانیم از طول عمر کنترلر اطمینان حاصل کنیم.» «ما دوست داریم در آینده با این پلتفرم‌ها شریک شویم»

تیم Byowave می‌گوید که نمی‌تواند تأیید کند که Proteus Controller با Steam Deck کار می‌کند یا نه، اما امیدوارند که این کار انجام شود. آن‌ها بازیکنان علاقه‌مند را تشویق می‌کنند که مستقیماً برای اطلاعات بیشتر در مورد ادغام Steam Deck تماس بگیرند. مناسب‌سازی بازی‌های کامپیوتری با این دسته وارد فاز جدیدی می شود.

دسته بازی Proteus بخشی از برنامه Designed by Xbox است، به این معنی که در کنار تیم‌های بازی مایکروسافت، توسعه‌یافته و باید به‌طور یکپارچه با سخت‌افزار این شرکت کار کند. شرکت‌هایی مانند Razer، Turtle Beach، PowerA و Logitech نیز گجت‌هایی با آرم Designed by Xbox می‌فروشند، اما مشارکت Byowave تأکید جدیدی بر محصولات مناسب‌سازی در این فضا دارد. مایکروسافت امروز اعلام کرد که در حال تسریع و ساده‌سازی فرآیند طراحی‌شده توسط ایکس‌باکس برای سازندگان سخت‌افزاری است که بر روی خدمت به جامعه معلولان متمرکز هستند.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *