تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت

آخرین مطالب لرد

تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت

تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت

احتمالاً همه‌ی ما یکبار یا بیشتر دچار کمردرد شده‌ایم و می‌دانیم که این درد تا چه اندازه خواب فرد را مختل می‌کند. اما برخی از افراد، روزانه با این درد دست و پنجه نرم می‌کنند. برای میلیون‌ها انسانی که از مشکلات مزمن مرتبط-با-کمر رنج می‌برند –مشکلاتی نظیرِ سیاتیک و اسکولیوز-، این موضوع مشکلی بزرگ است. در چنین مواردی، یک تشک خوب می‌تواند واقعاً موجب بهبود کیفیت خواب شود. تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت و افرادی که نیازهای ویژه دارند موضوع این گزارش است و اطلاعات خوبی به شما می دهد.

تشک مناسب برای همه افراد دارای معلولیت مهم است

مشکل فقط به کمردرد یا شرایط رنج‌آور مربوط نیست: الگوهای خوابِ حدود 70 درصد از افراد نابینا، دچار اختلال است. و ناشنوایی نیز به دلیل سرگردانی در محیط تاریک، مشکل حفظ توازن و وزوزِ گوش، وضعیت خواب را دچار مشکل می‌کند. وضعیتِ خواب فرد در سلامتی و رضایت‌مندی او نقش زیادی دارد و یک تشک خوب، می‌تواند به دستیابی فرد به یک خواب خوب کمک کند.

چطور می‌توان تشکی انتخاب کرد که نیازهای یک فرد دارای معلولیت را برطرف کند؟

یک تشک مشخصات مختلف و متعددی‌ دارد. اگر تشک بتواند به راحت‌تر شدن خوابِ فرد دارای معلولیت کمک کند، کیفیت خواب او نیز بهتر خواهد شد. اکنون اجازه دهید نگاهی بیاندازیم به مشخصات یک تشک مناسب و نحوه‌ی انتخاب تشکی که برای شما مناسب‌ترین است.

سفتی تشک

اگر تشک خیلی سفت یا خیلی نرم باشد، موجب تغییر شکل و حالت طبیعی استخوان‌ها شده و درد را بدتر می‌کند.

برای کسانی که مبتلا به اسکولیوز هستند، تشک‌های فنری بهتر از تشک‌های فومی هستند، چراکه فوم به‌ مرور زمان گود می‌افتد و الگوهای ناترزیِ کمر شما را بدتر خواهد کرد. بنابراین در خرید تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت باید به این نکته توجه کرد.

اگر مشکل از درد مفصل باشد یا مشکل استخوان شکننده وجود داشته باشد، مقدار مشخصی نرمی مورد نیاز است و بنابراین، فوم طبیعی یا مموری‌فوم می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

اگر فرد دچار اسپاسم‌ یا گرفتگی‌های عضلانی باشد، تشک فنردار موجب اختلال در خواب او می‌شود، بنابراین مموری‌فوم برای او بهتر است و بستر خواب او را منعطف‌تر می‌کند.

دما

گرمای زیادِ بستر موجب بروز بی‌خوابی می‌شود. سرمای زیاد آن نیز باعث تشدید درد –خصوصاً در درد مفصلی یا آرتروز- می‌شود.

یک تشک فومیِ ژِلی، حرارت را از بدن دور می‌کند و فرد خنک‌تر می‌شود. بعلاوه، تشک‌های فومی لاتکس، خنک‌تر از سایر تشک‌ها هستند. رویه‌ی فوقانی تشک، می‌تواند به خنک‌تر ماندن شما کمک کند.

اگر درد شما با بستر گرم تسکین یا کاهش می‌یابد، پس نباید از تشک‌های آبی استفاده کنید، چون این تشک‌ها سرد هستند. در این مورد، تشک‌های فنری یا مموری‌فوم مناسب‌تر است زیرا گرمتر می‌مانند. اگر سرمای زیادِ شب موجب اختلال خواب در شما می‌شود، باید به دنبال تهیه‌ی پَدهای گرم‌کن یا گرمایشی برای تشک خود باشید.

جابجاشوندگی تشک

اگر دچار گرفتگی‌های عضلاتی یا بیدار شدنِ مکرر هستید، تشک‌هایی که انعطاف پذیری زیادی دارند و گود می‌افتند، مناسب شما نیست. از تشک‌هایی استفاده کنید که دارای لایه‌های فوم متعدد هستند، چراکه انتقال حرکتِ کمتری دارند. مموری‌فوم نیز بسیار باثبات است. در این مورد، تشک‌های آبی کلاً خط می‌خورند زیرا از این حیث، بدترین نوعِ تشک هستند. تشک‌های فنری گزینه‌ی مناسبی هستند، مشروط بر اینکه دارای «فنر پاکتی» باشند.

نویز یا سر و صدا

هر کسی که دچار اسپاسم یا گرفتگی‌های عضلانی است، بهتر است از تشکی استفاده کند که سر و صدا تولید نمی‌کند. اگر دچار ضعف بینایی هستید نیز بهتر است از تشکِ بی‌سر-و-صدا استفاده کنید، زیرا حس شنوایی شما قوی‌تر و حساس‌تر است. تشک‌های فوم لاتکس یا مموری‌فوم، بی‌صداترین تشک‌ها هستند. تشک‌های فنری، تشک‌های آبی و تشک‌های هوایی، پُرصداترین‌ تشک‌ها هستند.

گودافتادگی

یک تشک گودافتاده، ناترازی ستون فقرات را تشدید و درد را وخیم‌تر می‌کند. تشک‌های فنری، گودافتادگی کمتری دارند. اگر به دلیل نرم‌تر بودنِ تشک مموری‌فوم، از این نوع تشک استفاده می‌کنید، حواستان باشد که هر چند ماه، تشک را بچرخانید تا دچار گودافتادگی نشود.

شخصی که دچار معلولیت است، هنگام انتخاب یک تشک باید سفتی، دما، جابجاشوندگی، سر و صدا و گودافتادگی و تأثیر این موارد بر کیفیت خواب خود را مدنظر قرار دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

کنار تختی

علاوه بر تشک مناسب برای افراد دارای معلولیت، داشتن یک کنار تختی مناسب هم بسیار اهمیت دارد. شرکت لرد به عنوان تولید کننده تجهیزات مناسب سازی و تجهیزات توانبخشی محصول کنار تختی هم تولید می کند. برای خرید کنار تختی کلیک کنید. مجموعه لرد تشک ویلچر مناسب برای افراد دارای معلولیت هم تولید می کند. برای خرید تشک ویلچر کلید کنید.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *