نکات مهم در خرید رمپ سیار

آخرین مطالب لرد

خرید رمپ سیار

نکات مهم در خرید رمپ سیار

خرید رمپ سیار که مشخصات مناسبی با توجه به نیاز ما داشته باشد نیازمند دانستن نکات مهمی است. رمپ یا سطح شیب‌دار در مکان‌هایی که پله و یا مانع دارند نصب می‌شود تا افرادی که ویلچر، واکر و کالسکه دارند و یا افرادی که پله برایشان سخت و مشکل است به راحتی و مستقلانه بتوانند به مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشند. رمپ‌ها دو نوع هستند رمپ‌های ثابت و رمپ‌های سیار یا قابل حمل.

کاربرد رمپ سیار

از آن جایی که در اکثر مکان‌های عمومی یا خانه‌ها، برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و یا افرادی که مشکلات حرکتی دارند تجهیزاتی متناسب با شرایط آنان در نظر گرفته نشده است، یک راه حل مناسب و بدون دردسر، خرید رمپ سیار یا رمپ قابل حمل است. این رمپ‌ها را می‌توان تا کرد و با خود همه جا حمل کرد!

رمپ‌های سیار چقدر ایمن هستند؟

قبل از خرید رمپ سیار توجه کنید که ایمنی ارتباط مستقیمی با نوع استفاده ما دارد. رمپ‌های قابل حمل، در صورت استفاده صحیح ایمن هستند و از آسیب جلوگیری می‌کنند. هنگام استفاده از رمپ سیار، از شیب، طول و عرض آن مطمئن شوید و به حداکثر وزنی که آن رمپ تحمل می‌کند نیز توجه کنید.

انواع رمپ سیار

اگر شما یا یکی از اطرافیانتان از ویلچر استفاده می‌کنید، مهم است بدانید که کدام نوع رمپ برای شما بهتر است و قبل از خرید رمپ سیار به آن دقت کنید. در ادامه شما را با انواع مختلف رمپ‌های سیار آشنا خواهیم کرد:

  • رمپ‌های سیار تاشو: این رمپ‌ها دو نوع هستند، رمپ‌هایی که سه بار تا می‌شوند و رمپ‌هایی که یک بار تا می‌شوند. رمپ‌های تاشو نرده ندارند. به طور کلی، این نوع رمپ‌ها جمع می‌شوند، فضای کمی می‌گیرند و به راحتی می‌توان آن‌ها را همه جا برد و در جاهای مختلفی که موانع وجود دارد استفاده کرد. این رمپ‌ها معمولا به دلیل طراحی خوب و فشرده و سبک وزن بودن، نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر انتخاب می‌شوند. اما از نظر دوام و استحکام برای آن که بتوان سال‌ها از آن استفاده کرد معمولا جواب نمی‌دهد.
  • رمپ‌های سیار با جنس آلومینیوم: در عین داشتن وزنی سبک، بسیار مقاوم و بادوام هستند و برخلاف رمپ‌های تاشو، از رمپ‌های آلومینیوم سال‌های سال می‌توان استفاده کرد اما این رمپها قیمت بالایی دارند و خرید رمپ سیار گرانی خواهیم داشت.
  • رمپ‌های سیار آهنی: این نوع رمپ‌ها استقامت بالایی دارند و سنگین هستند، بنابراین برای جا به جا کردن سخت و خسته کننده است. این مدل بیشتر برای سوار شدن افراد دارای معلولیت و سالمندانی که از ویلچر استفاده می‌کنند به داخل ون‌ها کاربرد دارد.

نکات مهم قبل از خرید رمپ سیار

  • قبل از خرید رمپ قابل حمل، پله‌هایی که می‌خواهید رمپ جایگزین آن‌ها کنید را اندازه بگیرید. اندازه‌گیری پله‌ها قبل از خرید رمپ، ایمنی شما را تضمین می‌کند.
  • عرض رمپ یکی دیگر از نکات مهم است. فقط باید توجه کرد که عرض رمپ از ویلچر شما پهن‌تر باشد. فضای رمپ نه باید خیلی باریک باشد که شما را در معرض خطر آسیب دیدن قرار دهد  و نه خیلی بزرگ باشد که فضای زیادی را اشغال کند. یک فضای مناسب برای جای دادن بیشتر ویلچرها کافی است.
  • هنگام انتخاب رمپ سیار، مطمئن شوید که آن رمپ به اندازه کافی ظرفیت تحمل وزن شخص مورد نظر، ویلچر، واکر یا هر وسیله دیگری که آن شخص دارد و مراقب او را دارد.
  • رمپی که انتخاب می‌کنید به عوامل متعددی از جمله نیاز، بودجه، سبک زندگی و حتی نوع آب و هوای منطقه شما بستگی دارد. مثلا اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران یا برف زیاد می‌بارد، باید رمپ ساخته شده با پوشش سطحی مقاوم در برابر لغزش انتخاب کنید.

نکات مهم در استفاده از رمپ سیار

هنگام استفاده از رمپ قابل حمل باید ایمنی را در اولویت قرار داد. بنابراین رعایت این نکات مهم است:

  • از خواندن دفترچه راهنما غافل نشوید. نادیده گرفتن جزئیات کامل عملکرد رمپ می‌تواند منجر به مشکلات یا خطراتی شود. مهم نیست که چقدر در استفاده از رمپ تجربه دارید، همیشه باید برای مطالعه کامل دفترچه راهنما زمان بگذارید تا از تمام ویژگی‌های رمپ و نحوه استفاده صحیح از آن آگاه شوید.
  • هر بار که می‌خواهید از رمپ استفاده کنید باید آن را به طور کامل از نظر رطوبت بررسی کنید چرا که آب روی سطح رمپ جمع می‌شود و این می‌تواند خطرناک باشد. رمپ ساخت شرکت لرد دارای نوار ضد لغزش است تا از این موارد جلوگیری کند.
  • استفاده از رمپ‌هایی که دارای پوشش‌های ضدلغزش و سوراخ‌های زهکشی هستند می‌تواند به کاهش خطر کمک کند. همچنین می‌توان نوارهای غیرلغزنده را روی رمپ قرار داد.

مزایای رمپ سیار

  • از آن جایی که این رمپ‌ها قابل حمل هستند و حتی برخی از آن‌ها وزن بسیار کمی دارند، می‌توانید آن را داخل ماشین خود بگذارید و با خود به همه جا ببرید، مهمانی و حتی مسافرت تا احساس استقلال بیشتری را در خانه و همه جا تجربه کنید.
  • برخی از رمپ‌ها دارای قفل و دستیگره‌های داخلی هستند که این قابلیت‌ها امنیت افراد را بیشتر می‌کند.
  • برخی از رمپ‌های نرده‌های دستی دارد و این ایمنی شما را تضمین می‌کند.
  • بعضی از رمپ‌های سیار سبک وزن از موادی به نام GRP ساخته شدند که استحکام و انعطاف پذیری بیشتری دارند.

خطرات رمپ سیار

  • برخی از رمپ‌ها کیفیت پایین‌تری نسبت به بقیه دارند و این می‌تواند ایمنی افراد را به خطر اندازد. بنابراین مهم است که هنگام خرید این محصولات، از کیفیت آن غافل نشوید.
  • اگرچه بسیاری از رمپ‌های قابل حمل از مواد سبک وزن و برای راحتی و سهولت در استفاده طراحی شده است، اما برخی از آنان ممکن است برای افراد دارای معلولیت یا سالمندان سنگین باشند.
  • رمپ‌هایی که باریک‌تر هستند می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. ممکن است چرخ‌های ویلچر روی رمپ گیر کند.

خرید رمپ سیار

همانطور که می‌دانید، رمپ‌های سیار در انواع مختلفی در دسترس است و آن‌ها از نظر اندازه، هزینه و قابلیت حمل متفاوت هستند. درحالی که همه این رمپ‌ها می‌توانند مفید باشند، برخی از آن‌ها هستند که برای شما مناسب‌تر است، شرکت لرد به عنوان یک تولیدکننده در زمینه تجهیزات توانبخشی می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به نیازها و شرایط‌‌تان، بهترین رمپ را انتخاب و خریداری کنید.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *