استفاده از ظرفیت مردم برای مناسب سازی فضای منزل و محل کار

آخرین مطالب لرد

مناسب سازی فضای منزل

علی نصیری در جلسه کمیته مناسب سازی استان با اشاره به حقوق افراد دارای معلولیت گفت: افراد دارای معلولیت مانند سایر افراد حق دارند که به راحتی در فضا‌های شهری به ویژه معابر و پیاده رو‌ها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه نباشند. 

وی افزود: آن‌ها همچون سایر افراد دارای حقوق شهروندی هستند و چه‌بسا به لحاظ شرایط فیزیکی، رفاه اجتماعی آن‌ها نسبت به دیگر اقشار در اولویت است.

نصیری اضافه کرد: مناسب سازی معابر شهری مطالبه‌ای ثابت و پایدار که همیشه در ردیف اولین خواسته‌های معلولین مطرح می‌شود، رعایت نکردن قوانین مناسب­سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر مشکلات عدیده‌ای برای افراد معلول، جانباز، افراد کم توان و سالمندان ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: موضوع مناسب سازی با ورود به اجتماع این گروه از افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد و چه بسیار افرادی که برای رهایی از وابستگی به دیگری ماندن در خانه را ترجیح می‌دهند.

نصیری گفت: دستیابی همه شهروندان به فرصت‌های برابر برای پویایی و تحرک در سطح شهر و دسترسی به تمامی فضا‌های شهری از لوازم اصلی رشد و توسعه جامعه به شمار می‌رود و اجرای ضوابط متناسب با نیاز جامعه معلولین، تردد سایر افراد جامعه نیز بهبود خواهد داد.

وی افزود: آنچه که همواره در بحث مناسب‌سازی مطرح می‌شود این است که معلولیت یک تهدید بالقوه است، حوادث همیشه وجود دارد و بر این اساس امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

منبع خبر

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *