چه طور ایمنی در حمام را افزایش دهیم؟

آخرین مطالب لرد

ایمنی در حمام

چه طور ایمنی در حمام را افزایش دهیم؟

ایمنی در حمام و مناسب سازی آن بسیار مهم است. سالمندان و افرادی که مشکلات پزشکی دارند در معرض خطر زمین خوردن هستند. این امر می‌تواند منجر به شکستگی استخوان یا آسیب‌های جدی‌تر شود. حمام، قسمتی از خانه است که زمین خوردن اغلب در آن اتفاق می‌افتد. ایجاد تغییرات در حمام باعث کاهش خطر زمین خوردن می‌شود.

آنچه در خانه باید در نظر گرفت

ایمن ماندن در حمام برای افرادی که درد مفاصل، ماهیچه‌های ضعیف، یا ناتوانی جسمی دارند، مهم است. اگر هر یک از این مشکلات را دارید، باید احتیاط لازم را در حمام داشته باشید. تمام پوشش‌های کف و هر آن چیزی که مانع ورود می‌شود را از میان بردارید.

حمام یا دوش

از خودتان هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن محافظت کنید:

  • برای جلوگیری از لیز خوردن و به زمین افتادن از زیرپایی‌های حمامِ ضدلغزش با پشت پلاستیکی استفاده کنید.
  • در بیرون حمام از یک زیرپایی پلاستیکی ضد لغزش استفاده کنید که مانع سُر خوردن شما می‌شود.
  • از شیرآلات اهرمی که آب سرد و گرم را با هم مخلوط می‌کند، استفاده کنید.
  • دمای آبگرمکن را روی 49 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کند تا از سوختگی ناشی از آب داغ جلوگیری کنید.
  • هنگام دوش گرفتن از صندلی حمام استفاده کنید یا روی یک نیمکت بشینید.
  • محیط اطراف وان را خشک نگه دارید.

توالت

همیشه در حالت نشسته ادرار کنید و بعد از اتمام کارتان بلافاصله و ناگهانی بلند نشوید.

افزایش ارتفاع صندلی توالت فرنگی می‌تواند از زمین خوردن جلوگیری کند. شما با استفاده از ارتفاع‌دهنده‌ی توالت فرنگی می‌توانید ارتفاع آن را افزایش دهید. شما همچنین می‌توانید از صندلی توالت فرنگی استفاده کنید. صندلی توالت فرنگی یک صندلی مخصوص قابل حمل است. همچنین صندلی‌های مخصوصی وجود دارند که «دوسویه‌ی قابل حمل» نامیده می‌شوند. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از دست خود را تمیز کنید. اول به شما آب گرم اسپری می‌کند و سپس با پخش کردن هوای گرم شما را خشک می‌کند.

دستگیره‌های کمکی و ایمنی برای حمام و توالت

شاید شما نیاز داشته باشید تا از دستگیره‌های کمکی در حمام یا توالت استفاده کنید. این دستگیره‌های کمکی باید به صورت عمودی یا افقی، نه مورب، به دیوار متصل شوند. از جاحوله‌ای به عنوان دستگیره استفاده نکنید، زیرا نمی‌توانند وزن شما را تحمل کنند.

شما به 2 عدد دستگیره کمکی نیاز خواهید داشت، یکی زمانی که قصد بیرون آمدن از وان را دارید و یکی دیگر برای کمک کردن به شما در حفظ تعادل و ایستادن.

چه زمانی با دکتر تماس بگیرید

اگر مطمئن نیستید که به چه تغییراتی در حمام خود نیاز دارید، از مراکز خدمات بهداشتی خود بخواهید تا شما را به یک کار درمانگر معرفی کند. کار درمانگر می‌تواند به محل شما بیاید و توصیه‌های ایمنی را به شما ارائه دهد.

آخرین مطالب لرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *